mandag 1. oktober 2012

Et orntlig måltid!

Har vært litt plaget av svimmelhet i det siste. For eksempel når jeg reiser meg for raskt opp av stolen kan det av og til gå i svart. Med hensyn til mitt generelle helbred fant jeg ut at tiden var inne for et ordentlig måltid med poteter, fisk og grønnsaker.

I kjøleskapet hadde jeg hatt en brokkoli liggende en stund. Jeg skar av de brune flekkene før koking. Poteter ble for mye styr så jeg tok potetstappe med melk og gressløk. Kjøper alltid «m/melk», ikke fordi jeg vanligvis ikke har melk i huset, men for å slippe å skitne til et målebeger. Skal det bare tilsettes vann trenger jeg ikke å vaske målebegeret mellom hver gang. Fisk oversatte jeg vanen tro til fiskefingre fra Findus. Stekte en håndfull av disse sammen med en løk.


Tre gryter på en gang! Et sjeldent syn, og jeg skal innrømme at stressnivået gikk i taket. Summa sumarum gikk det ikke så helt ille. Potetstappa ble litt for tyntflytende. Jeg kom på for sent at det skulle noe smør opp i gryta og blandet det inn så best jeg kunne etter at pulveret var helt oppi. Fiskepinnene ble litt svidd og brokkolien en tanke eller to overkokt.

Ord for dagen: Du kan om du vil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar