onsdag 13. februar 2013

Kveldskos i aftenlandet


Dagens middag: En tallerken crabsticks. Stusselig sier du? Tvert i mot, dette er en smak av den brave nye verden som venter.

Det var noe som døde i meg da jeg hørte at Concorde-programmet skulle legges ned. Med en oppvekst på 70 og 80-tallet har man fulgt en utvikling der samfunnet, velferdstilbudet og det meste gradvis ble bedre og bedre. Jeg tilhører nok den siste generasjonen som fikk oppleve en tro på framskrittet. Symboler som Concord og romferga er nå historie. Man ser slutten på oljeeventyret og Europa er på konkursens rand. 


Ved inngangen til en ny middelalder er det likevel en ting jeg kan klamre meg til, crabsticks. Laget av en guffe bestående av fiskeavfall og tilsetningsstoffer har man klart, om ikke frigjøre seg, så i alle fall å distansere seg noe fra naturen. Dette er noe man kunne ha servert på ett av fartøyene i 2001 en romodyssé. For meg et dette produktet reinkarnasjonen av framtidsmat og noe jeg skal kose meg med i min bunker mens branner og gatekamper herjer utenfor døra. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar