onsdag 12. september 2012

Desillusjonert pølsedrøm

Tre wienerpølser tre brød. Selv om mitt motto er «mat er mat» kjøper jeg alltid Gildes wienerpølser. For alt jeg vet finnes det andre gode alternativer, men orker ikke tanken på å gyve løs på en serie med feilkjøp. Det finnes så mye søplete pølsemat der ute. Pølsebrødene er av den store typen med fint brød. Jeg innrømmer at dette ikke er helsemat, men…  tja, tjo.

Og ketchup og sennep, så klart. Testet en pølse med hamburgerdressing, men det var ingen innertier. Tvert i mot var det sjelsettende å oppleve at den tidløse og selvinnlysende sannheten «Hamburgerdressing passer til alt» fikk seg et skudd for baugen.

La meg på sofaen etter maten og ha satt på musikk. I dag falt valget på en samling svisker framført av Anna Netrebko. Satte kjøkkenklokka på 20 minutter. Litt mindre enn jeg pleier, men etter pølsemat sover jeg alltid så urolig og har ofte vonde drømmer. I begynnelsen tenkte jeg at jeg skulle holde meg våken til jeg kom til Charpentiers ene hit, men døste bort i løpet av Solveigs sang.


Ord for dagen: Hovmod står for fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar