tirsdag 2. april 2013

Fjordlandmann


Jeg har lenge skrytt av at jeg aldri har spist et Fjordlandmåltid (med unntak av ferdigpasta), men tidene forandrer seg. Jeg fikk en pakke komler/raspeballer fra Fjordland i gave fra min søster. Jeg få nesten ta det som et hint (jeg har et ganske loddent image IRL også), men takker for omtanken.

Det var fascinerende å se alle småposene som lå inne i eska. Et mat-Lego for voksne. Stakk små hull på alle posene og lempet alt sammen inn i mikroen. Vanskeligere var det ikke, men litt styrete å klippe opp hver enda pose etterpå når de var klissete og varme.

Smakte i grunnen ganske godt på en kantineaktig måte, men litt for salt etter min smak. Frister det det til gjentakelse? Er i tenkeboksen ennå. Det er litt kitsch å etterligne et hjemmelaget måltid, samtidig som mine egne bestrebelser i større grad kan fungere som kommentarer en stadig mer konform middelklassekultur. I all beskjedenhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar