fredag 8. februar 2013

Laks og poteter


Var i butikken og lempet to firepakninger Pepsi Max, en tre-pak frossenpizza, potetgull og en lavine med crabsticks i handlevogna. Der og da ble jeg deprimert av min egen handlevogn. Jeg tenkte «Frank, du er førtifem år, handlevogna di skulle ikke se slik ut!». For å redde meg inn igjen kjøpe jeg noe laks, type «Salma Back Loin», chorizopølse, importert ost og annet snacks med utenlandske etiketter.

Vel hjemme begynte galskapen å avta og jeg stod der med en lakseloin jeg ikke ante hva jeg skulle bruke til. Skar av en bit for å prøve smaken. Jeg hadde en forestilling av det skulle smake litt som laksepålegg, men det var litt bom. Siden jeg hadde kokt opp en gryte poteter dagen i forveien bestemte jeg meg for å steke laksen lett og forsiktig. Laks og poteter, mindre oppfinnsomt blir det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar