mandag 24. september 2012

Business as usual

Har hatt en oval langhelg i Skottland, men den maten kan jeg ikke skrive om. Hvem husker vel hva man har spist på tur? La en del i penger på noen av måltidene, så godt var det. I situasjoner der folk samles og mat blir et midtpunkt for det sosiale føler jeg meg forpliktet til, om ikke akkurat «spille med», så i alle fall holde igjen kommentarer av typen «mat er mat». Jeg tror jeg likevel ramlet igjennom og avslørte meg selv.

Uansett, på mandag var det hverdag igjen dvs. havregryn og melk. Det er ikke til å komme i bort i fra at jeg opparbeidet meg et kalorioverskudd på turen, så resten av uka skal bli stusselige greier (jfr. overskriften). Spiste et eple senere på kvelden samt en neve turmix (peanøtter uten salt! – Verden går framover (etter først å ha gått bakover)). Unnet meg et par glass Cola Zero til tross for alt snakket om at kunstige søtningsstoffer innebærer kreftfare. Mitt slanke-alternativ er med dette blitt en «guilty pleasure», noe som egentlig tilfører opplevelsen merverdi.

Ord for dagen: Borte bra, men hjemme er også greit nok

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar