onsdag 29. august 2012

Sushi i dag!

På vei til jobb så jeg en håndskrevet plakat i et vindu; Her kommer byens beste pizza og sushi! Akkurat da følte jeg en bølge av stolthet flomme over mitt ego. Jeg lot meg aldri lure av hypen og behandlet sushi som junk-food fra dag en!

Det som i utgangspunktet gjorde meg mistenksom til hele greia var historier om at det krevde ni år for en lærling å bli godkjent som sushikokk i Japan. Ekstreme påstander om noe er alltid et dekke for det motsatte. Det ville forbause meg mye om det var behøvelig med mer en et helgekurs for å bli verdens beste sushikokk.

Men det er et bra alternativ til annen raskmat. Jeg kjøpte det største brettet de hadde på nærbutikken til kr 160 (koster i grunnen alt for mye, men hadde det travelt). Første punkt på programmet var å skrape ut og kaste de grønne kryddergreiene slik at jeg kunne bruke skåla til å ha sausen oppi. Spisepinnene kastet jeg også. Forstår ikke poenget med sterkt krydder på en rett som har så subtil smak. Det var godt, men det hele var over på et blunk.

Ord for dagen: Made in Japan = billig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar